dijous, 17 de maig de 2007

Colapse total al 2016????



Fa un parell de dies hi va haver un accident d'un camió a 2/4 de 7 del matí a la B-20 a l'alçada de Sant Feliu. El conductor va morir i la càrrega va quedar escampada per la carretera.

Conseqüències: un embús monumental amb cues de més de dues hores a la B-20. Fins aquí podríem dir que pot ser relativament normal, però el fet greu és que de retruc, es va embussar l'A-2 a l'alçada de l'accident, la ronda de dalt, la ronda litoral a l'altrada sud de Barcelona, molt lluny doncs de l'accident ( com es pot veure a la foto, presa a 2/4 de deu del matí ).

Mesos enrera va sorgir la notícia de que si no es posava remei al problema de trànsit que hi ha dia a dia a causa de l'entrada massiva de cotxes a Barcelona, al 2016, s'arribaria al colapse total. Al 2016?

Al cap de tres hores de l'accident, una conductora que havia quedat atrapada a la B-20, explicava a la radio que quan ella havia passat per l'alçada de l'accident, hi havia un equip de TV3 filmant l'accident. La pregunta és obvia: com pot ser que hi arribi un cotxe de TV3 i no hi arribi una brigada de neteja i una grua? Perquè les empreses que tenen la concessió de l'autopista i l'administració no tenen brigades d'intervenció ràpida per no haver d'estar pendents de les grues privades? Perquè els ajuntaments tenen grues tan eficients i no passa el mateix a les carreteres?

Si vivim en un país en el que els transports públics són deficients ( sí, a BCn , però molt més a comarques), no seria normal que com a mínim els conductors que es veuen obligats a desplaçar-se per treballar, no per gust, estessin assistits a les carreteres?REcordem, que per la falta d'una xarxa de trens digne d'un país desenvolupat, a Catalunya el 97% del transport de mercaderies es fa per carretera!

I per acabar una idea. És cert que últimanent, RENFE s'emporta totes les crítiques, cosa que em sembla bé, però ningú s'ha plantejat els diners que es perden quan hi ha un embús com el de fa dos dies? La de reunions que s'han deixat de fer? la quantitat d'autònoms que han arribat tard a veure un client? l'augment de contaminació que provoca un embús?la de treballadors que arriben tard a la feina i s'han d'excusar amb els seus caps? La de tensió i estres que ha provocat als milers de conductors que s'hi han vist atrapats?

Què fa l'administració? Què fan els polítics? Com sempre arriben tard, i se m'acut el següent: fa uns anys ningú pensava que fos possible denunciar a les tabacaleres. Es podria denunciar a una empresa que té la concessió d'una via ràpida quan per la seva desidia en el servei, una autopista es converteix en una via morta? S'ha de pagar una peatge quan circules a 20 per hora?


Pot semblar una bestiessa, però potser comença a ser el moment de que si els polítics no compleixen , que no compleixen, comencem a buscar fórmules noves per començar a exigir a empreses i polítics, ja que està cada cop més clar , que els cuitadans i el país tenim unes necessitats, i els que el dirigeixin no estan a l'alçada.


Oriol